سرپرست دانشگاه فرهنگیان فارس از پذیرش هزار و ۴۹۹معلم متعهد به خدمت به صورت بورسیه از کنکور در سال تحصیلی جدید این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 29 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کوروش زارع شیبانی گفت:با ایجاد مراکز تربیت معلم در کشور ۱۰۰ هزار نیرو از این مراکز تربیت و فارغ شدند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان فارس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۷ میلیون دانش آموز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بنا بر آمارهای رسمی اعلام شده در استان فارس با کمبود معلم مواجه هستیم و باتوجه به مجوز ارائه شده در خصوص جذب دانشجو معلم، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های فیزیکی، پذیرش این دانشجویان مقدور نیست.

زارع شیبانی با بیان اینکه امسال هزار و ۴۹۹ نفر معلم متعهد به خدمت به صورت بورسیه از کنکور پذیرش شده است، گفت: براساس ماده ۲۸ در سال جاری شش هزار نفر از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در استان به عنوان مهارت آموز از سوی دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و در پایان کد استخدام رسمی دریافت خواهند کرد.
او با تصریح بر اینکه پذیرش فارغ التحصیلان براساس ماده ۲۸ به معنای اشتغالزایی برای ۷ هزار نفر نیرو است، گفت: استان فارس از ۱۱ استان دیگر هم پذیرش دانشجو دارد، زیرا برخی رشته‌ها تنها در فارس تدریس می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان فارس در ادامه از ارتقاء بیست رتبه‌ای این دانشگاه در رتبه بندی اداره نظارت و ارزیابی کشوری خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان فارس در زمان حاضر در رتبه هشتم قرار دارد.

برچسب ها: کمبود معلم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار